۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۶۲۴۲۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

دشمن توان حمله به ایران را ندارد| اقتصادمقاومتی یک تکلیف است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه ولایت فقیه تکلیف ما را در کشور مشخص می کند و یکی از این تکالیف نیز اقتصادمقاومتی است، گفت: دشمن امروز توان حمله کردن نظامی به ایران اسلامی ندارد زیرا جمهوری اسلامی ایران نسبت به دوران دفاع مقدس قوی تر و دشمنان نیز ضعیف تر شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری، کارشناس مذهبی شامگاه سه شنبه در همایش بزرگ شکرانه که به مناسبت پنجم اردیبهشت ماه سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهم ترین تکالیفی که خداوند بر عهده انسان ها گذاشته، شکرگزاری است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن می فرماید بندگان شاکر کم هستند، گفت: شکرگزاری در جامعه هم از مهم ترین تکالیف، هم از سخت ترین کارها و هم یکی از گلایه های خداوند متعال است.

کارشناس مذهبی افزود: باید داده ها و نعمت های خداوند را شکرگزاری کرد و وقتی نیز که با دفع بلایا و دشمنی ها مواجه شدیم هم باید خداوند متعال را شکر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری تصریح کرد: خدا انسان ها را با انواع بلایا امتحان می کند اما برخی از افراد در این بلایا سربلند می شوند اما برخی نیز خداوند را محاکمه می کنند، برخی تشکر و برخی صبر می کنند، شکرگزاری در  برابر نعمت های خداوند خوب است اما نمی تواند مدال آور باشد.

وی بیان کرد: آن هایی که در جامعه تذکرات قرآنی را متوجه شوند لذت شکر را می فهمند، کسانی که لذت شکر را نمی فهمند به این دلیل است که در نعمت ها بیشتر از بلایا تشکر می کنند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) در بلایا بیشتر خداوند متعال را شکرگزاری می کردند، خاطرنشان کرد: مردم باید شکرگزار خداوند در تمام بلایا و نعمت ها باشند و خداوند متعال با دادن نعمت می خواهد انسان را تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهارکرد: نباید نسبت به دارایی ها خود مغرور و نسبت به نداری ها نیز مایوس شد زیرا در این صورت انسان نمی تواند مومن تربیت شده باشد.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه تکلیف ما را در کشور مشخص می کنند و یکی از این تکالیف نیز اقتصادمقاومتی است، افزود: دشمن امروز توان حمله کردن نظامی به ایران اسلامی ندارد زیرا جمهوری اسلامی ایران نسبت به دوران دفاع مقدس قوی تر و دشمنان نیز ضعیف تر شده اند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه دشمنان به دنبال جنگ فرهنگی و اقتصادی هستند، گفت: نباید تنها سخنرانی و شعار داد چرا که با شعار کارها جلو نمی رود بلکه باید شعور داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی تکلیف است و باید از کالای ایرانی حمایت صورت بگیرد، با خریداری کالای خارجی بسیاری از افراد بیکار می شوند.

وی بیان کرد: دشمنان درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند و برخی به دنبال کنار آمدن با دشمنان می باشند اما کنار آمدن با استکبار جهانی و آمریکا حماقت است./880/پ203/ب1

ارسال نظرات